Tehnika „Kuhanje na pari“ je najbolji način za pripremu zdravog obroka.

Savršeno očuvanje hranjivih tvari, boje, teksture i okusa namirnica.

Kuhanje na pari je jedno od najstarijih tehnika pripreme i prerade hrane. Najranije primjere korištenja ove tehike nalazimo na dalekom istoku.  Na pari su kuhali stari indijci prilikom rituala nuđenja hrane Ganešu – Modak. Također arheolozi su pronašli primjere korištenja ove tehnike u Kini. Ispostavilo se da Kinezi kuhaju na pari više od 3.000 godina. U provinciji Yunnan pronađeno je drevno posuđe za kuhanje na pari od kamena.

Benefit kuhanja na pari

Kuhanje na pari je jedana od najzdravijih metoda priprema hrane. Zbog svog blagog djelovanja na namirnice, koji omogućuje zadržavanje izvorne nutritivne vrijednosti, okusa, boje i teksture.
Zato, ako želite zadiviti Vaše prijatelje ukusnim, zdravim i profesionalno pripremljenim obrokom – skuhajte ga na pari!

Tijekom kuhanja na pari, također možete iskoristiti vodu korištenu za parenje za pripremu drugih jela poput riže, tjestenine, tako štedeći vrijeme i energiju. Uz to priprema jela na pari ne zahtijeva dodatke poput masnoća biljnog ili životinjskog porijekla te tako jelo činite laganinim i idealnim za one koji paze na liniju.

Voda prilikom ovakvog kuhanja u dodiru s hranom dolazi u plinovitom stanju, što omogućava da temperatura ostane konstantna.

Teško je i zamisliti bolji i prirodniji način pripreme hrane od kuhanja na pari. Budući da nema potapanja hrane u kipuću vodu sve hranjive tvari ostaju u hrani umjesto da se rasprše u vodi.

7 Razloga zašto kuhati na pari

1. Zadržava strukturu namirnica.

Svaka namirnica ima svoje idealno vrijeme kuhanja što može biti komplicirani i dugotrajni proces, ali ako kuhate na pari, ne morate se brinuti da će vam se povrće raskuhati.

Za razliku od drugih načina pripreme hrane, kuhanje na pari ne uništava staničnu strukturu namirnica i njihovu izvornu aromu.

2. Čuva vitamine i minerale

Prilikom kuhanja na pari gubitak minerala i nutritivnih vrijednosti je minimalna.

Na primjer, prilikom kuhanja na pari brokula gubi samo 11% flavonoida (Studije pokazuju da flavonoidi mogu biti nutritivno povoljnog djelovanja jer potiču rad enzima koji smanjuju rizik od pojave nekih oblika raka, bolesti srca, te bolesti koje se javljaju starenjem.) dok se prilikom kuhanja u kipućoj vodi gubitak se penje na 66%.

Kod kuhanja na pari brokula zadržava 80% vitamina C, dok kod kuhanja u vodi – samo 30%.

Zbog toga, ako želite jesti hranu bogatu prirodnim vitaminima i mineralima, kuhajte je na pari ili jedite u sirovom obliku.

3. Zadržava okusi teksturu

Ova vrlo praktična i zdrava tehnika kuhanja namirnicama zadržava njihovu izvornu boju, okus, svježinu i teksturu.

4. Gurmanski  okus.

Dodajte razne začine u vodu koju koristite za kuhanje na pari ili možete umjesto vode koristiti temeljac. Tako jelu dajete nevjerojatne okuse i arome.

5. Ušteda energije.

Kuhanje na pari je vrlo efikasan način pripreme hrane jer vam dozvoljava da kuhate više jela u isto vrijeme tj. na više razina, što štedi energiju i vrijeme.

6. Nije potrebno dodavati ulje niti masti.

Prilikom kuhanja na pari nije potrebno dodavati ulje niti masti, a rezultat je zdrav i lagan obrok. Prije serviranja savjetuje se preliti povrće sa žlicom maslinovog ulja.

7. Možete kuhati gotovo sve namirnice.

Kada se govori o kuhanju na pari, obično asocijacija su povrtne namirnice. Povrće nije jedina namirnica koja se kuha na ovaj način, može se isto tako kuhati perad poput piletine ili puretine. Bitno je da se meso na reže na male komadiće kako bi se meso propisno termički obradilo.

Vrijeme pripreme povrća na pari

NamirnicaVrijeme kuhanja na pari
brokula, cvjetovi4-6 min
kupus, naribani5-8 min
grašak2-3 min
kelj pupčar12 min
tikvice6-7 min
šparoge8-10 min
mahune8-10 min
mrkva, narezana na prutiće5-7 min
karfiol, cvjetovi6-10 min
patlidžan, narezani na kocke5-6 min
paprika2-4 min
zeleno lisnato povrće3-5 min
koraba30-35 min
luk, cijeli20-25 min
gljive4-5 min
paradajz2-3 min
krumpir, narezan na kockice10-12 min

Navedeno vrijeme kuhanja povrća se odnosi na kuhanje u posuđu od bambusa ili inoksa. Vrijeme pripreme povrća u aparatu za kuhanje na struju može se razlikovati.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *